January 16, 2018
You can use WP menu builder to build menus


KETUA Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin hari ini dilaporkan meminta “cybertroopers” (askar siber) parti itu untuk menggunakan teknik “copy paste” ketika menulis di media sosial.

Berucap di konvension media sosial Umno hari ini, Khairy dilapor mengajar cybertrooper Umno untuk menggunakan kesempatan dan kelebihan kepada ulasan sedia ada di media sosial sekiranya mahu memberikan pendapat tentang isu-isu yang berat di atas talian.

Katanya inilah yang patut dibuat sekiranya cybertrooper Umno mahu memberikan komen intelektual (komen bijak) di media sosial tanpa perlu bergantung terlalu banyak kepada kajian sendiri.

Salah satu kaedah yang saya belajar untuk mengambil informasi dan menulis sesuatu yang nampak bijak, dan intelektual adalah dengan membaca komen-komen orang lain,”

Kita cari 1 komen dalam posting, yang telah menerima paling banyak like, kita ambil informasi itu, copy paste dan ubah perkataan, komen itu nanti akan menjadi viral,” katanya seperti yang dipetik oleh thesundaily.

“Ia tidak terlalu susah, ianya mudah. Gunakan mana-mana komen popular. Sekiranya kita tidak mahu menggunakan fakta-fakta yang terlalu berat, seperti dalam GST dan bajet, kita boleh guna komen yang masuk akal dan logik,” katanya kepada ratusan ahli Biro IT Umno di konvensioan yang diadakan di Putra World Trade Center (PWTC).

Khairy juga mengingatkan para cybertrooper Umno agar memasukkan unsur-unsur lawak di dalam posting media sosial mereka sekiranya mahu menarik perhatian umum.

“Jika tidak menarik dan kelakar, ia tidak akan menerima perhatian, cubalah buat kelakar,” katanya.

Sumber — thesundaily

Nak tengok contoh hasil kerja cybertrooper Umno?

KLIK SINI — Cybertrooper Umno



Source link

admin

No Comments

You must be logged in to post a comment.

Show Buttons
Hide Buttons