February 20, 2018
You can use WP menu builder to build menus


Dari sudut keturunan, memang nampak jelas perbezaan diantara kedua – dua pemimpin DAPigs ini. Yang satu tu pemimpin Melayu DAPigs. Yang satu lagi pemimpin berbangsa Cina DAPigs.

Tapi yang paling ketara perbezaan diantara mereka berdua ialah sifat Perkauman yang memang cukup terserlah dan kuat meresap dalam jiwa puak – puak DAPigs itu sendiri secara terbuka.

Mana tidaknya. Jika Si Hew yang menghina orang Melayu itu sebelum ini mendapat sokongan seratus peratus dari pucuk pimpinan DAPigs itu dan mendapat tempat dikalangan mereka.

Tapi malang buat Si Zaid Al Araki tu apabila dia ditinggalkan keseorangan tanpa mendapat sebarang bantuan dari pucuk pimpinan DAPigs sewaktu dia menghina titah Sultan Selangor.

Tambah memalukan lagi ialah apabila Si Zaid Al Araki itu juga tidak mendapat sokongan dari pemimpin PPBM walaupun kenyataan yang dibuat adalah untuk mempertahankan Tun Mahathir.

Namun, dari satu sudut, perkara itu bukan satu perkara yang menghairankan sangat memandangkan DAPigs itu memang sebuah parti yang mengamalkan sikap Kiasu serta Ultra Chauvanist.

Bahkan DAPigs yang terkenal sebagai sebuah parti Anti Islam itu juga turut mengamalkan sifat perkauman yang cukup nyata. Maka sebab itu mereka tidak mengendahkan Si Zaid Al Araki tu.

Waima pemimpin Melayu yang dah jadi wakil rakyat pun tidak dipedulikan oleh DAPigs apabila mereka tidak mengambil peduli lansung dengan nasib yang menimpa Ahli Parlimen Raub itu.


Sehingga ke hari ini, Ahli Parlimen Raub itu tidak menerima sebarang bantuan perkhidmatan perubatan dari pucuk pimpinan DAPigs setelah dia menghidap penyakit stroke.

Tambah malang lagi ialah apabila tidak ada seorang pun pucuk pimpinan DAPigs yang sudi tampil mengadakan jamuan makan untuk mengutip derma bagi membiayai bantuan tersebut.

Yang lebih diutamakan oleh DAPigs adalah untuk meracuni pemikiran masyarakat supaya mereka membenci Kerajaan yang menjaga kebajikan rakyat secara menyeluruh dengan tuduhan serta dakwaan yang bersifat perkauman. Itulah bahana yang menimpa Si Zaid Al Araki tu sendiri!!!




Source link

admin

No Comments

You must be logged in to post a comment.

Show Buttons
Hide Buttons