February 18, 2018
You can use WP menu builder to build menus



Datuk Seri Jamal Yunos yang juga Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar hari ini dibebaskan dengan jaminan polis selepas direman dua hari berhubung kenyataan ugutan berbaur ancaman terhadap bekas menteri, Zaid Ibrahim pada jumaat lepas.

“Sultan Selangor dah murka. Mana dia PDRM. Mana dia Suruhanjaya Komunikasi. Kenapa lambat bertindak. Kenapa double standard. Kalau saya yang buat, kalau saya yang cakap, hari ini saya cakap semalam saya dah kena tangkap.

Dah berapa lama dah. Dah berapa hari dah. Bila, kami nak tunggu. Saya nak beri amaran. Jangan sampai hammer ini yang akan bertindak melampaui undang-undang yang kita ada”, katanya dalam satu rakaman video dari portal The Star.

Jamal turut melabel Zaid sebagai ‘laknat’ dan mempersoalkan Azmin Ali dan kerajaan negeri yang menurutnya tidak mengkritik tindakan Zaid Ibrahim yang menyelar kenyataan Sultan Selangor mengenai Mahathir.


Jamal yang dibebaskan hari ini dilihat turut ditemani oleh Ayahanda Rani Kulup yang juga terkenal kerana sering membuat laporan polis di Malaysia.

Ketika dibebaskan Jamal memberitahu kepada pihak media yang beliau mengalami sakit belakang ketika bermalam di lantai simen di dalam lokap.


“Saya tak sihat eh, dua malam tidur di sana di atas simen terus naik gambar putih (pitam) tadi memang saya minta pihak polis untuk bawa ke hospital tetapi memandangkan reman dah habis mereka terus release (bebas) la.


Dua hari di dalam dan keluar ini pun saya dapat tahu Zaid masih lagi belum diambil tindakan. Jadi ini adalah satu perkara yang mendukacitakan. Jadi saya pun tidak tahu apa perkara yang patut dilakukan lagi,” katanya.


“Pihak majistret telah membenarkan untuk saya diberi tilam, tapi sehingga saya dibebaskan, tilam tidak dapat dan peguam saya malam tadi berusaha untuk menghantar tilam kepada saya tetapi tidak dibenarkan dan saya tidur di atas simen,” katanya lagi.

Dalam pada itu, rata-rata netizens menyindir bakal calon UMNO di Bukit Antarabangsa itu.

Menurut netizens Jamal hanya berlakon sakit dan kenapa beliau tidak kelihatan seperti sakit mahupun nak pitam ketika memberikan kenyataan kepada pihak media.

“Ada rupa orang sakit ke ni? Elok je sembang dalam hujan siap kena payung lagi. Macam raja. Sakit apa dia ni? Sakit mental aku percayalah,” komen Mhm Alya.

“Sejak kawan dengan bapok tua ni, dia pun dah jadi lembut. Baru dua hari dah bising. Puii macam ni nak jadi pejuang,” tulis Muhammad Firdaus pula.


“Cuma aku pelik la. Apasal Ayahanda Rani Kulup ada sekali? Satu geng ke? Normal la dalam lokap tidur atas simen. Tak akan nak tidur atas tilam siap ada bantal sekali. Agak-agaklah bodoh tu,” respon Naim Jamel.

Jamal yang juga ketua bagi Gerakan Merah menjadi bualan masyarakat selepas melakukan pelbagai aksi dan gimik untuk mengkritik pentadbiran Azmin Ali dan Pakatan Harapan di Selangor. 
 



Source link

admin

No Comments

You must be logged in to post a comment.

Show Buttons
Hide Buttons