January 16, 2018
You can use WP menu builder to build menus


Aktivis politik Pakatan Harapan, Hishammuddin Rais hari ini menerima kecaman bertubi-tubi di media sosial berikutan kenyataannya di sebuah forum yang dianjurkan di KLCAH malam tadi.

Forum tersebut bertujuan membincangkan keputusan Pakatan Harapan yang menamakan Mahathir Mohammad sebagai calon Perdana Menteri bagi pembangkang.

Ketika ditanyakan pandangannya tentang RUU355 – Hishammudin Rais menjawab;


“Tentang RUU tu saya juga tidak ada pandangan kerana saya ini tidak memeluk ugama Islam. Kerana saya. Saya tidak memeluk ugama Islam tetapi saya dilahirkan Islam. Jadi saya tidak ambil port sangat tentang perkara-perkara macam ni. Kenapa ketawa? Ada orang yang tak ambil port dalam perkara macam ni eh.. okay,” katanya ketika menjawab soalan salah seorang penonton di forum tersebut.


Bagaimanapun jawapan tersebut menimbulkan ketidakpuasan hati dikalangan netizens terutamanya yang beragama Islam.


Ghazali Zul : “Islam itu tidak penting, yang penting kita ubah kerajaan – logik PH”.


Mohd Haniff Azwan : “Rosak pemikiran macam neh.. Sebab tu aku anti PH.. Nak suruh orang lain buat baik tapi diri sendiri bela anjing.. Ibarat kita marah bila orang makan rasuah.. Tapi kita sendiri pun tutuh rasuah tibai duit rakyat mengkaya kan anak beranak..”.


Shahmudin Abdul : “Esok kalau natang ni mati…jangan kubur kat perkuburan islam…biar dia mereput kat lubang kumbahan najis”.

Bagaimanapun sesetengah netizens beranggapan kenyataan Isham Rais itu sebenarnya mengandungi maksud yang tersirat.

Setsuna F Seiei : “Dia bagi sedas tue untuk berfikir. Seperti dia cakap, dia tak memeluk ugama islam, then kenapa dia nak ambil port tentang RUU. So setakat nie yang bising-bising against RUU adalah siapa? Kenapa nak ambil port benda-benda yang tak melibatkan anda”. 


Azmar Mohd : “Kira Islam la tu.. saje twist ayat memeluk tu. Haha”.


Zack Kagum : “Dalam politik percakapan perlu bijak. Di dalam kita kekurangan undi melayu muslim. Percakapan sebegitu menjarakkan mereka kepada PH”. 

Berikut adalah video mengenai kenyataan Isham Rais malam tadi;
 

 



Source link

admin

No Comments

You must be logged in to post a comment.

Show Buttons
Hide Buttons